maandag 19 januari 2015

Hoe het allemaal begon...

Mijn moeder volgde snit en naad op school.  De helft van mijn kleren als kind kwamen dus onder haar naaimachine vandaan.  (de andere helft van op haar breinaalden ;-))

Mijn vakanties en vrije dagen als kind bracht ik vaak door kijkend naar hoe die lappen stof op 'magische' wijze veranderden in een broek, rok, vest, ...  Patronen uitknippen werd ook al snel mijn taak net als het afknippen van de draadjes.   Ergens rond mijn 12e mocht ik al eens een kussen stikken en op mijn 14e maakte ik een broek, die ik nooit heb gedragen want plots was naaien niet meer hip... vond ik toch.

En dan... Even doorspoelen naar eind 2012: ik ben bevallen van mijn 2e en werk nog maar 4/5.   Niet dat ik tijd over had maar ik had zin in een hobby, iets creatiefs.  In de Zeeman kocht ik wol en breinaalden en en snel kwam wat ik als kind van 6 had geleerd terug.  Ik breide al snel een trui en een muts.  Online vond ik ook heel wat leuke haakpatronen.  Dus, hup, nog een hobby, en véél dingen op mijn to do-lijstje.

En dan... het grote moment... ergens in juni 2014: grote promotie op een beginnersnaaimachine bij Larmuseau in Veurne.  Ik kon er niet aan weerstaan...   Oude kussenslopen moesten er aan geloven, alle steken werden uitgeprobeerd.  Een nieuwe hobby was geboren... al is het, in mijn geval, eerder een verslaving!

Hoe is het bij jullie allemaal begonnen?


Ah, en de naam HenriCornelia, dat is een samenstelling van de tweede naam van mijn zoon en de derde naam van mijn dochter... ietwat vergezocht misschien maar ik vind het wel mooi klinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten